Blat de tort , Fara Gluten

Faina de Naut este una dintre cele mai dragi descoperiri in bucatarie. Poate cea mai draga ! Intr-o alimentatie fara gluten , ca a mea, intervin multe semne de intrebare la inceput , privind pregatirea unor retete . Grijile dispar cand apare faina de naut . Eu am numit-o Faina Ascultatoare :) , fiindca nu mi-a creat niciodata neplaceri , prin toate incercarile si testele la care am supus-o :)...dimpotriva, m-a surprins de fiecare data..Am impresia ca...gateste singura..
Nu am pregatit de mult dulciuri tratate termic. Le prefer pe cele raw vegane .
De data aceasta , mi s-a propus sa pregatesc un tort , fara gluten , cu blat de ciocolata , insiropat , ca in copilarie.
Si fiindca faina de naut sta la baza painii , painicilor, pizzelor , biscuitilor , am trecut la pregatirea blatului de tort.

Ingrediente:

1 punga faina de naut 500 g ( folosesc Solaris )
3 linguri psyllium 
ulei de floarea soarelui presat la rece 3 linguri
o jumatate lingurita bicarbonat de sodiu cu 1 lingura otet de mere sau suc de lamaie
dulceata de curmale sau sirop de curmale
cacao ( optional )
apa

Nu va pot spune cantitati perfecte , fiindca nu masor niciodata , faina fiind foarte " ascultatoare ". E usor !
Urmariti sa obtineti o compozitie precum cea de chec.
Dintr-o punga de 500 g faina de naut , eu folosesc aproximativ 400 g. Adaug uleiul, psylliumul, siropul sau dulceata de curmale( in functie de cat de dulce doresc blatul) cacao 2-3 linguri , bicarbonatul stins cu otetul sau sucul de lamaie si apa. Amestec bine compozitia cu telul, adaugand apa , pana la obtinerea consistentei de chec. Aluatul trebuie sa fie gros , dar sa curga  .
Mentiune : mai multe persoane care au incercat retetele , mi-au spus ca au o dificultate in a indulci cu sirop sau dulceata de curmale, in magazine gasindu-se in cantitati mici. Eu le pregatesc in casa , in cantitati mari , asadar imi e usor. Retetele le gasiti pe blog . O varianta potrivita pentru blat si creme este si melasa din tresitie de zahar. O gasiti in ultima perioada peste tot, dar cu siguranta in magazinele naturiste.
Asezati compozitia intr-o tava , peste hartie de copt .
Coaceti la 200 grade , timp de 40 de minute minim , verificand blatul cu o furculita sau o scobitoare. 
Lasati blatul sa se raceasca si incepeti pregatirea desertului dorit.

Orice masa incepe cu un zambet !
Savurare placuta !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu